Diergeneeskunde op topniveau in Amsterdam-Zuid

Speciaal voor u en uw konijn:  VHD2-Vaccinatiedagen  in april

Vaccinatie tegen VHD2

Het virus VHD2 waart nog steeds rond in Nederland,ook bij u in de omgeving.Het gaat om de konijnenziekte VHD (Ook wel RHD genoemd ), in de agressieve type 2-variant .

Dit virus is zeer besmettelijk. Wist u bijvoorbeeld dat dit virus ook heel makkelijk via de mens te verspreiden is? Het kan zich verplaatsen via uw schoenen en kleding.

De gebruikelijke konijnen vaccinatie biedt helaas geen bescherming tegen de type 2 stam die op dit moment heerst. Een geïnfecteerd konijn sterft meestal zonder symptomen en dus erg plotseling. In sommige gevallen is het konijn eerst nog benauwd en heeft het bloedingen.

•   Indien uw konijn nog niet eerder tegen VHD2 gevaccineerd is dient deze na 6 weken herhaald te worden en biedt dan bescherming   gedurende een half jaar.

•   Indien uw konijn eerder de beide eerste twee vaccinaties heeft gehad is hij/zij dus toe aan de half jaarlijkse herhaling .

Is uw konijn  toe aan de half jaarlijkse vaccinatie of wilt u uw konijn voor de eerste maal tegen VHD2 laten vaccineren?  Maak dan nu een afspraak voor de speciale vaccinatiedagen op:

Woensdag    5 april 2017  van 16.00 uur - 18.00 uur  of

Donderdag 13 april 2017  van 10.00 uur - 12.00 uur

De kosten voor vaccinatie op deze speciale aktiedagen :

VHD2, inclusief herhalingsvaccinatie na 6 weken:      € 25,-

Halfjaarlijkse herhalings-vaccinatie VHD2 (éénmalig) € 20,-

Maak nu snel uw afspraak, tel. 020-6738798 of stuur ons een email info@stadiondierenkliniek.nl

Stadion Dierenkliniek

Achillesstraat 62